Terugblik seizoen 2016-2017

Terugkijkend op het afgelopen voetbalseizoen, kan ik niet anders concluderen dan dat het een seizoen was van hoogte- en dieptepunten. We startten het seizoen in een bijna ongewijzigde teamsamenstelling t.o.v. het vorige seizoen. We misten alleen Gijs Laurense, die het doel ging verdedigen in UVS JO15-3 en Luca van Rijn die doorschoof naar UVS JO17-2. Dus wat dat betreft niet veel veranderingen, maar natuurlijk wel dat we het seizoen ervoor nog als UVS C2 in de 2e klasse speelden en nu uitkwamen als UVS JO15-1 in de 2e Divisie …. Wat een promotie!

Het seizoen startte met een selectietraining op 1 augustus 2016. Veel spelers waren nog op vakantie, dus met een beperkt aantal trainees werd aan de conditie gewerkt en werden drie oefenwedstrijden gespeeld:

• 2-1 winst op Quick Boys
  • 1-0 winst op DSO
  • tegen 1e divisionist Quick 1-1

Maar ook de bekercompetitie startte al vroeg:

Door dit laatste gelijke spel ging verrassend genoeg Voorschoten door in de bekercompetitie. Vervolgens begon het echte werk, de competitie en kon UVS aan de bak in de 2e divisie. Daarmee was UVS JO15-1 het hoogst spelende team van UVS en werden de resultaten door velen nauwlettend in de gaten gehouden

Ondertussen had de wedstrijdleiding in overleg met de ouders besloten tijdens de winsterstop een trainingsweekend in Barcelona te organiseren en dat het team een deel van de reiskosten zelf bij elkaar moest verdienen. Tijdens een brainstormsessie werden o.a. de volgende initiatieven bedacht: auto’s wassen, voetbaltoto, balsponsoring, eten verkopen.

Uiteraard ging het voetballen ook gewoon door en

Ondertussen zijn we in oktober 2016 beland en volgde een slechte reeks wedstrijden

De resultaten op het veld vielen de laatste tijd weliswaar tegen, maar met het geld voor Barcelona liep het als een trein. We waren halverwege! Tijdens een vrij voetbalweekend kwam het team even tot rust tijdens een onderling zaalvoetbaltoernooitje in het Universitair Sportcentrum Leiden. Maar “business as usual”, werd ook nu de bal gesponsord (Rockademy).

Op 21 november organiseerde UVS JO15-1 een heuse sponsorlunch: Comida Catalana, waarbij maar liefst 28 Leidse ondernemers zich in de prachtige entree van het Hoogheemraadschap culinair lieten verrassen door 2 Leidse Topkoks en 15 UVS voetballers. Top geregeld en een mooi voorbeeld van een teamprestatie van formaat.

Maar daarna vervolgde UVS voetballend de reeks nederlagen met onnodige thuisverlies tegen matig DEM en behaalde ‘slechts’ één puntje tegen Purmerstein en één tegen het zwalkende Argon.

Eindelijk was daar de winsterstop en werd 2017 geopend met het Snerttoernooi van SC Buitenveldert. Op 14 januari vertrokken we naar Barcelona. We beleefden daar een onvergetelijk weekend met als hoogtepunten:

• Training in Nou Sardenya, thuishaven van CE Europa
  • Bezoek Camp Nou
  • Citytour door Barcelona met bezoek aan o.a. Sacrada Familia en Tibidabo
  • Onze wedstrijden tegen Nama (Chinees selectieteam) en het jeugdteam van CE Europa
  • Fietstocht door Barcelona

Na dit onvergetelijke weekend hadden we nog een paar weken rust en vervolgens startte de tweede competitiehelft op 11 februari. Maar we moesten eerste in “the winning mood” komen door te oefenen:

Onze eerste wedstrijd tegen koploper Hollandia werd afgelast, dus dan maar naar Rashid Exel voor een intensieve HIT training. De week erop gingen we dan toch echt weer verder met voetballen:

Op 12 juni sloten we het seizoen af met een barbecue. Een mooie gelegenheid om de teamleiding te bedanken voor hun tomeloze inzet het afgelopen seizoen, hetgeen werd onderstreept met de nodige geschenken. Het teamuitje eindigde met een heuse quiz, waarbij drietallen werden getest op hun kennis over het afgelopen seizoen. Het mag natuurlijk geen verrassing zijn, dat de eerste prijs ging naar Teun, Fons en Coen 😉

Tot slot werd afscheid genomen van Ian, die stopte met voetballen; Samantha, die haar voetballoopbaan voortzet bij CTO Amsterdam en Yannick, die besloot terug te gaan naar Warmunda. We wensen hen veel plezier en succes bij het vervolg van hun sportieve loopbaan.

Zo liep een lang seizoen ten einde en smachtte iedereen naar vakantie en even geen voetbal, zodat we in augustus weer fris en met honger naar de bal op De Kikkerpolder kunnen terugkeren.

Tot slot wil ik Peter, Jan Willem, Coen, Anton, Fred en Teun danken voor hun tekstuele en/of visuele bijdragen aan de wedstrijdverslagen en ook alle trouwe lezers bedanken voor hun vele bezoeken aan de website. Vanaf nu is de website te vinden als www.voetbal-uvs.nl/JO15-1-2016-2017.

Seizoensterugblik: Fons Cornelissen

Fotografie: Peter Langezaal en Fons Cornelissen