HVV JO17-2- UVS JO17-2: spektakelstuk beslist in eindfase

Zaterdagochtend 17 februari 2018. Op een fris maar zonnig sportpark de Diepput stond HVV JO17-2 – UVS JO17-2 op het programma

Het door blessures  geplaagde UVS startte met C1 talenten Timo, Jasper, Jan en Samir binnen de gelederen. Het piepjonge UVS kwam imponerend uit de startblokken. De eerste minuten werd HVV volledig overrompeld met schitterende aanvallen die van voet tot voet gingen. Een heerlijke aanval over rechts bracht Jasper al gelijk gevaarlijk voor het Haagse doel. Zijn inzet miste echter de juiste richting en ging net voorlangs. UVS ging verder waar het mee bezig was en dat resulteerde in een schitterende aanval over 4 schijven, die eindige bij Max. Max bekroonde de aanval met een beheerst schot dat de Haagse keeper kansloos liet (0-1).

Gek genoeg luidde dit het verval in van het Leidse spel. Onoplettendheid in de Leidse defensie bracht de spits van HVV vrij om de bal eenvoudig in het doel te werken (1-1). Niet veel later een vrijwel identieke situatie en het was 2-1.  UVS leek van slag en van het mooi aanvangsspel was niets meer te bekennen. Slordige passes en een afwachtende houding bracht HVV de mogelijkheid om steeds beter in het spel te komen. HVV was eenvoudigweg feller. Daarbij zocht het ook regelmatig de grens op. De scheidsrechter liet daarbij veel toe, dus gedurende de wedstrijd schoof die grens meer en meer op en werd het bij tijd en wijlen onprettig en gevaarlijk voor de ledematen.

Bij aanvang van de 2e helft werd al snel duidelijk dat Carel de blauwwitten in de rust had wakker geschud. UVS nam het initiatief in handen en was nog steeds wat slordig, maar liet wel meer felheid zien. Dit werd beloond door een doelpunt van Tycho. Op wilskracht en zwaar gehinderd door de Haagse verdediging wist hij de bal in de touwen te krijgen (2-2). Kort daarna deed hij dat kunstje nog een keer over. Na een fantastische pass van Timo dook hij in de 16 op. Terwijl het kraken van zijn scheenbeschermers in de dug-out hoorbaar was, wist hij nog een punt tegen de bal te plaatsen en de 2-3 aan te tekenen.

Het Haagse verzet leek gekeerd en UVS ging verder op jacht naar doelpunten. Dit leidde tot 2 mogelijkheden. Eerst omspeelde Abdel rand 16 meter een tackle en leek recht op weg richting de keeper, maar helaas was al gefloten voor de overtreding, waardoor er geen voordeelregel meer kon worden toegepast, helaas. Een aantal minuten later zette Jan Kromhout rand 16 hoog druk en de Haagse verdediger gleed ongelukkig weg op het gladde kunstgras. Jan kon de bal eenvoudig oppikken. En stond recht voor het doel. Helaas, het fluitsignaal betekende dat de wedstrijdleiding een overtreding had geconstateerd.

Tot overmaat van ramp viel de goal aan de andere kant. Ongelukkig wegwerken gaf HVV de kans keeper Siemon kansloos te laten (3-3). Spectaculair was het wel. In het vervolg golfde het spel over en weer, met veel inzet  en lange ballen vooruit. De spanning maakte echter veel goed en het publiek wist dat deze wedstrijd zomaar in het voordeel van beide partijen zou kunnen uitvallen.

Vlak voor tijd  kreeg UVS aan de linkerflank een vrije trap. Daan en Fabian hadden even overleg en met succes. Fabian sneed de bal haarscherp voor en Daan wist de bal met de onderkant voet te verlengen en in de touwen te werken (3-4)!

Daarna volgde nog 5 minuten blessuretijd met hachelijke momenten, maar UVS wist de winst over de streep te trekken en verder blessureleed te voorkomen. Het spel van de eerste minuten en de inzet van de 2e helft geeft voldoende vertrouwen voor het vervolg van de competitie. Een welverdiend compliment aan de invallers van de C1 is hierbij zeker op zijn plaats.

Wedstrijdverslag: Coen Dekker