UVS JO17-2 grossierde in kansen, maar de scherpte ontbrak

De inhaalwedstrijd Rohda ’76 JO17-1 – UVS JO17-2 werd woensdagavond vanaf 20.15 uur onder matig kunstlicht gespeeld. Niet dat ik voorhand excuses aandraag om het behaalde resultaat te camoufleren, maar opper gewoon een constatering. Dit minpuntje werd overigens wat mij betreft ruimschoots gecompenseerd door de gastvrijheid die wij als UVS-ouders ervoeren, toen we in Bodegraven het clubhuis betraden. Gratis kopje koffie voor de leiding en de meegereisde ouders, een hartelijk woordje van de daar aanwezige Rohda-leden en een stuntelend Feyenoord tegen ADO Den Haag op een breedbeeld tv. Kortom een heerlijk voetbalavondje kon beginnen.

Rohda ’76 had eerdere bekerwedstrijden tegen DSO en Voorschoten ruimschoots verloren, dus zouden we vanavond theoretisch de betere ploeg moeten zijn. Dat waren we dan ook, vanaf de eerste minuut, met een snelle rondgang van de bal, het gehele veld benuttend en ook al direct (kop)kansen creërend. Desondanks kwam Rohda ’76 bij hun eerste de beste mogelijkheid tot scoren en pakte brutaal de voorsprong (1-0).

Korte tijd daarop maakte UVS gelijk en een minuut later gingen we erop en erover (1-2). UVS gaf nauwelijks wat weg, had de stevige, snelle Rohda aanvallers goed in de tang en kon op Rohda-helft aardige combinaties op de mat leggen. Het was eigenlijk wachten op de 1-3 en 1-4, maar dat wachten werd onderbroken door de rust, dat weer gepaard ging met een lekker bakje koffie voor de ouders en thee (jawel, thee en geen limonade) voor de spelers.

De tweede helft gaf ondanks wat wisselingen hetzelfde spelbeeld. Een beter UVS, grossierend in kansen, maar de scherpte ontbrak en de ballen uit mooi uitgespeelde kansen troffen geen doel of werden door de goed keepende Rohda-keeper geweerd. Tsja, als je dan zo met je kansen omgaat, dan werd het wachten op de gelijkmaker en die kwam ook zo’n 5 minuten voor tijd uit een corner, de bal tussen de verdediger bij de tweede paal en de tweede paal stuiterend. Knullig maar wel 2-2.

Met nog slechts enkele minuten op de klok maakte UVS haast om alsnog de winnende te scoren, maar dat ging eigenlijk alleen maar ten koste van het spel waardoor geen echte kansen meer werden gecreëerd. De goed leidende scheidsrechter floot voor de laatste keer met een puntendeling verlieten we het veld. Gedesillusioneerd, maar wel een wijze les rijker, keerden we rond 23.00 uur terug naar huis. Best laat, zo doordeweeks voor jochies van 14- 15 jaar.

Dank Rohda ’76, voor de gastvrijheid en voor een heerlijk voetbalavondje. O ja, Feyenoord won alsnog de wedstrijd, maar dat zal aankomend weekend tegen NAC niet gaan gebeuren;-)